Tuesday, 1 July 2014

Azam Ramadhan dEn

Assalamualaikum uoollss…..
Yehet….. Dah masuk Ramadhan pun kita….
So, macam mana persiapan Ramadhan uoolllss???
Awatif sendiri tak ada la buat persiapan sangat….
Ada la jugak target2 atau azam untuk Ramadhan tahun ni….


Yang pertama…..
Seperti tahun2 yang lepas, Awatif dengan adik beradik akan buat tadarus Al-Quran….
Dari sekolah rendah lagi kitorang akan berlumba sapa yang akan habiskan khatam Al-Quran dalam Ramadhan….
Tapi semenjak besar ni (sekolah menengah) Awatif la manusia yang selalu tak habis khatam….
Maka tahun ni, Awatif akan berusaha jugak bagi khatam Al-Quran
Dan….. Awatif juga berazam akan penuhkan terawih tahun ni
Tapi terawih kat rumah je la memandangkan adik2 semua kat kolej

Yang kedua…..
Memandangkan Awatif tak rajin memasak atau lebih tepat, kurang pandai memasak,
Insyaallah tahun ni, Awatif akan banyakkan memasak sendiri…..
Selalu biar Mama atau Tok je yang masak, tak pun beli je,  tahun ni daku berazam nak masak…. Hahaha….
Ala….. Azam Ramadhan Su. Uollss tengok tak drama tu???
Awatif agak suka konsep drama tu….
Resepi2 tu sangat menepati kehendak Awatif yang tak berapa reti masak ni….
Maka dengan itu, daku akan menjadi chef setelah sebulan rajin memasak….
Chef la sangat kan….


Dan….. Yang ketiga….
Amboiiii……. Kemain bernombor-nombor bagai azam Ramadhan daku ni…. Hehe
Awatif akan berusaha mengumpul duit untuk raya….. hehe
Ekceli penaja baju raya dah ada
Tapi Awatif nak beli banyak barang, tak sanggup la pulak nak guna duit penaja je….
Duit sendiri lebih puas hati….
Insyaallah bulan Ogos nanti Awatif akan mula kerja, jadi terpaksalah Awatif berusaha sendiri dulu dalam Ramadhan ni….
Dan tahun ini juga Insyaallah pakai baju raya buatan sendiri atau lebih tepat buatan Si Kembar….
Buat sendiri pun puas hati sikit…. Hehe

So, apa azam Ramadhan uollss????
Sila hantarkan jawapan ke alamat yang tertera di bawah…. Okay??? Hehe
Apa2 azam uollsss, semoga berjaya ye….
Selamat Berpuasa di bulan Ramadhan, Selamat Menyambut Ramadhan, dan
Selamat menambah pahala Ramadhan, atau boleh juga
Selamat Berbuka Puasa…. Hehe
Jangan lebih2 nak raya pulak….. Awal lagi wey….. Fokus Ramadhan dulu….
Pesanan buat diri Awatif sendiri juga….
Semoga rezeki kita semua dimurahkan sepanjang Ramadhan ni….. Amin….


- Kesian Si Kembar yang terpaksa bersahur hari pertama dalam bas -



p/s: Sapa tak puasa hari ni angkat kening….. I know you…. hehe

No comments:

Post a Comment