Friday, 16 May 2014

CheGu Day


Assalamualaikum….. Salam sejahtera….
Kepada anda semua, moga bahagia…..
Hahaha….. Hai uollsss…. 16 Mei….. It’s Teachers Day….
Apa sambutan hari guru korang???
Awatif hanya di rumah dan hanya mampu memberi ucapan Selamat Hari Guru…
Tak lupa juga Selamat Hari Guru kepada Mama Awatif…. Hehe
Awatif mula sekolah @ belajar sejak umur 4 tahun….
paling tak boleh blah, Awatif boleh panggil guru besar Tok….
Guru besar tu cakap kat parents Awatif “Tak pernah orang panggil aku Tok, anak hang panggil aku Tok”
Haha….. boleh pulak macam tu kan…… zaman budak2....

SELAMAT HARI GURU
1. Cikgu tadika saya di Kg. Sg Kechil Ilir : Cikgu Biah

- With Cikgu Biah.... Can you spot me???-

2. Cikgu SK Relau : Cikgu Pardzli, Cikgu Ridhuan, Cikgu Mariam, Teacher Zaleha, Cikgu Khairudin, Cikgu Roslina dan banyak lagi cikgu…. Cikgu Syed Shahrul Nizar my best teacher ever….. terima kasih cikgu kerana bukan sahaja mengajar ABC, 123….. Cikgu juga yang bnyak mengajar erti keseronokan belajar….

- Bersama Cikgu Syed and my band... huhu-

3. Cikgu SMKSB : Cikgu Rittah, Teacher Edna, Cikgu Sholiah, Cikgu Nazmah, Cikgu Norziah, Mr. Khor dan lain2 lagi… Cikgu Noraini, thanks for the ‘bodoh’ you give me…. I never fail to get A in mathematics…. Cikgu Mahaya yang membuat saya teringat cikgu bila celik mata setiap pagi, thanks for always call me in class…. I know you love me…. Hehe

- I never knew that I had picture of SMKSB teacher..... Putrajaya Trip-

4. Cikgu SMKTW : Cikgu Mastura, Cikgu Mariam, Cikgu Daud, Cikgu Tajwi, Teacher Olfa, Teacher Anandavali, Teacher Karupayee, Teacher Saniza, Ustazah Zarina dan ramai lagi kesayangan hamba…. Cikgu Fadzilah, nampaknya saya tak boleh jadi menantu cikgu lagi sebab saya bukan seorang guru….. hehe…

- Sporting teachers.... SMK Taman Widuri-

5. Cikgu SMKTSSB: Cikgu Mariani, Cikgu Solehah, Cikgu Zarina, Teacher Low, Pn Chan Eit Fong, Teacher Khaw, Pn. Hu Mei Ching, Cikgu Paridah…. Maafkan saya kerana selalu ponteng sekolah…Tapi, cikgu memang memahami saya.... hehe

- Cikgu SMKTSSB bersama student Culture Exchange from Korea and Homestay Relau-

Dannnn……
Cikgu terbaik sepanjang zaman….
Cikgu selama 20 tahun Awatif hidup ni….
Mama dan Papa…..
Masa kecik dulu banyak sangat pantang larang Mama….
Itu tak boleh, ini tak boleh…..
Tapi sekarang, Awatif semak perut jugak kadang2 pikir, “boleh ke aku nak ajar anak aku nanti macam Mama Papa ajar???”
Walaupun Papa kurang sikit pantang larang, tapi Papa cikgu paling tegas….
Mengimbas masa lalu….. * Awatif dengan si kembar kena beratur tengah2 malam macam kat perhimpunan, disebabkan si kembar tak paham2 soalan matematik yang Papa ajar…. Awatif siap kena ceramah lagi apa tugas pengawas kalau waktu perhimpunan…..
Uoolllss ada???
Dan aktiviti wajib ialah, spot check beg setiap bulan….
Nak check beg sapa yang selalu banyak sampah, selalu koyak buku sekolah buat main….
Melebihi cikgu disiplin.... Uollsss ada???

Apa2 pun…..
Jasa cikgu memang tak ternilai….
Ada sesetengah orang berfikir orang yang kerja guru ni biasa2 ja….
Ketahuilah anda, bahawasanya tanpa pendidik, tak ada doktor, jurutera dan sebagainya….
Kalau ada pun, memandai sendiri ja tu….
Adik2 sekalian yang agak2 susah nak baik dengan cikgu tu, bawa2 la insaf....
Kalau rasa susah sangat nak baik, abaikan saja apa negatif..... Fikir untuk kebaikan sendiri okay....

p/s: Amin, setempek gambaq hang dengan pengetua kat atas tu.... aku pu tak dak okay....

No comments:

Post a Comment