Tuesday, 11 February 2014

Alhamdulillah.......



Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh.....
Hai uollsss..... Akhirnya daku berjaya mencurik masa....
Alhamdulilllah hidup semakin senang....
Haha.... Tak ada la senang duit berkepuk-kepuk
Just life going through smoothly

Ya.... Daku sangat sibuk dari tahun lepas hingga tahun ini....
Rasanya, masa mengajar dulu ada jugak masa.
Tapi sekarang, walaupun dah tak mengajar, jadi sibuk yang teramat pulak....
Sibuk dengan bisnes la kononnnya....
Alhamdulillah..... Bisnes juga mampu menanggung duit topup daku... hehe
Tak ada la gempak sangat bisnes tu.... Cukuplah nak makan....
Sambung belajar??? Masih lagi tertangguh....
Mulut orang semakin banyak mengata.... Persetankan semua itu....
Janji tak kacau orang kan....

Sekarang baru Awatif paham, susahnya menjadi seorang guru
Walaupun title 'CIKGU' tu yang mama nak + 'CIKGU' jugaklah menantu pilihan Cikgu Fadhilah, tapi, Awatif rasa sangat susah nak jadi cikgu tu.....
Susah uoollssss..... Cukuplah Awatif setakat membantu mama ururskan pentadbiran...
Orang kata kerja sendiri lagi senang.....
Haaaa..... Senang la sangat uollss.....
Tapi kerja sendiri la yang paling mencabar....
Boleh je kalau nak goyang kaki je, tapi habuk je la yang masuk lebih dari duit...
Alhamdulillah Al Hamra juga makin maju atas usaha Mama. I'm proud of my mom.



Alhamdulilahhhhh lagi........ *sangat banyak alhamdulillah daku
Our 'Hero Manja' akhirnya berpuas hati dengan sekolahnya....
Orang kata jaga anak perempuan susah, tapi bagi kami adik lelaki tunggal kami lagi susah dijaga....
Akhirnya dia berpuas hati walaupun hanya masuk Kolej Vokasional Nibong Tebal yang menjadi 'impian' dia... Akhirnya dia tahu hala tuju hidup dia....
Si kembar pulak hanya tinggal satu tahun menghabiskan diploma fesyen diorang....
Tinggal daku yang masih terkontang-kanting.....
Ekceli Awatif 'sayang' nak tinggalkan Relau yang tercinta ni..... haha
Sebabnya, bila sorang2 saja di rumah, jadi anak emas papa.....
Hanya perlu buat kerja rumah, masak, basuh baju, kemas rumah, dan buat kerja sendiri....
Kadang2 modal bisnes pun guna duit papa..... Alhamdulillah..... hehe

Akhir kata untuk entry kali ini.....
Think positive dan banyakkan mengucapkan alhamdulillah ketika beroleh kemudahan atau kesenangan...
Jangan lalai tau uolls....
Don't worry, be happy...


2 comments: