Tuesday, 13 August 2013

Aidilfitri Sakan (Day 1)


Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh......
Hari keenam beraya.... Ramadhan dah berakhir.....
Puasa cukup tak??? Iman dah cukup topup??? hehe....
Semenjak balik kampung sebelum raya, sibuk sangat dah sampai tak sempat hapdate blog nih...
Bila jadi orang perempuan ni sibuknya melampau....
Nak buat kuih, langsir, kemas pinggan mangkuk, kemas rumah dll....
Nak bagi arahan pun perempuan la yang sibuk....
Awatif sendiri malam raya tidur pukul 3.00 pagi, 5.30 pagi bangun masak pulak...
Nama je beraya di kampung, ramai adik beradik balik, tapi Awatif yang lebih sibuk....
Anak perempuan sulung yang tinggal dengan tok, sibuknya kalah menteri la...

Menu raya pertama: Mee & bihun bersama sup tulang.....
First time buat sendiri sup tulang.... *bhahaha..nampak sangat bukan rajin masak
Kalau bukan tok yang ajar, pakai tak jadi la....
Si kembar Safinaz buat sambal punyalah pedas sampai berpeluh makan....
Lepas solat raya baru beraya dengan Papa, Tok dan adik beradik yg lain....
Okay.... terlalu ramai kaum kerabat sampai tenggelam suara masing....
Dengan mama beraya dalam telefon je dulu.... sorry mom... *rasa mcm anak derhaka :(
Okay.... cukup... tutup cerita basi...

-My family dengan tok.... Nuwail tetiba suka sangat nak pakai jubah-
-hanya tinggal kerusi arwah Tok Wan yang papa duduk-

-Okay.... terasa diriku begitu gemuk-

-Papa.... why so serius??? satu je gambar kami tapi si nuwail lindung Kembar Syahirah pulak-

-Family Pak Jang..... warna Dutch Lady Strawberry.... suke2-

-Mak Ngah bersama anak menantu dan cucunya....-
*gambar curik kat pesbuk :P


-Nuwail yang mengada-ngada tukar baju pulak-

-Baru sembilan anak dara.... ada lagi yg tak masuk... tak payah masuk pun tak pa... tak celuih kot-

-Kak Pija kecik gila... nampak sangat kegemukan Awatif di situ-

Selesai beraya dengan family... beraya dengan kawan2 pulak...
Asrap Mazlan sibuk gila nak beraya dengan Awatif jugak....
First time Awatif ajak kawan beraya di rumah sejak Awatif tinggal dengan tok...
Hahahaha.... Nampak sangat kedekut nak bagi kawan beraya kan???
Bukan kedekut... Bukan rumah sendiri, tak nak la memandai-mandai....
Yang sebenarnya tak pandai masak... bhahahaha....
Sambal sup tu pedas giler, tapi diorang makan macam tak pedas je...

-sengaja tempek gambar Amin besar skit... kasi publisiti skit-
*banyak gambar yang tak ambil

Okay.... 
Terlupa... menu tambahan....
Sagu gula melaka as pencuci mulut...
Yang ni je yang paling pakar nak buat pun....
Apa2 pun, SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR & BATIN.....
Sebelum terlupa mari kita sama2 doakan seorang kenalan Awatif....
Sedekahkan Al-Fatihah buat arwah Muhammad Fikri 
Arwah meninggal pada 1 Syawal ketika perjalanan ke rumah Hanis sahabat baik Awatif
Semoga arwah ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman....
Buat Hanis, banyakkan bersabar....
Perancangan Allah banyak lebih hebat untuk Hanis....
Al- fatihah buat arwah Fik

p/s: Sempena Aidilfitri ni, mohonlah kemaafan sementara kita masih sempat....

No comments:

Post a Comment