Monday, 29 July 2013

Alahaiiii Skynet...

Assalamualaikum.....
Dah masuk 10 hari terakhir Ramadhan....
Kehadiran Syawal semakin terasa....
Mula dah la dengar lagu raya..... *awal Ramadhan pun dah dengar
Dan dengan ini saya mengisytiharkan baju raya tak beli lagi.....
Uwaaa.... Nanti memang susah nak cari colour yang nak la.....
Tapi alhamdulillah..... bulan puasa ni bertambah jugak la rezeki Awatif *boleh la shopping skit



Hari tu Awatif ada cakap yang Awatif hantar parcel guna Skynet kan????
Guess what????
Ya... pandai... barang masih tak sampai....
Adehhh.... Ni la balasan 'durhaka' kat Makcik Poslaju lagi....
Hari tu iye2 je Miss Felly tu cakap esok sampai.....
Amboi cepat la konon cik enon... (hantar Rabu, Khamis dapat)
Tapi dah lebih dua hari ni.... Lepas ni sanggup guna poslaju walaupun kena marah *dalam hati konfem kutuk Makcik tu balik....
Untuk menyedapkan hati ni, track barang kat internet....
Rupanya kelmarin baru sampai Seremban... Hari Khamis sampai Port Dickson
Awat la tak cakap siang2.... Habaq la esok sampai Port Dickson, lepas sampai Seremban baru hantar ke Rembau.....
Buat orang susah hati je...
Udah le harga barang2 dalam tu melebihi kemampuan kite yang dok berjimat ni, budak2 KKTMR pulak balik jumaat ni.... Takot tak sempat sampai la... Orang dah pesan barang, nanti tak boleh bawa balik raya....
Kawan2 si kembar tu dah siap bayar lagi padahal barang belum sampai....
Alahai Skynet oiii..... Kalau agak2 lambat tu, cakap je... kite bukan nak marah pun...

Tapi tu lah.... Orang dah cakap, jangan dok buat dosa bulan Ramadhan ni.....
Tak puas hati kat Makcik Poslaju konon, kan dah kena masalah lain....
Lain kali duduk diam2.... jangan banyak komen kan....
Jangan nak derhaka sangat, kan dah kena..... *dush... dush...10x
Jadi... Selamat beribadat di malam2 terakhir Ramadhan ni.....

- Orang sibuk tadarus Al-Quran, dia sibuk nak tadarus Iqra' jugak-

1 comment: