Wednesday, 24 July 2013

Agaq2 atau gummy ?????

Assalamualaikum....
Alhamdulillah... masih lagi boleh berpuasa hari ni... hehe...
Kelmarin bila sampai rumah, baru teringat yang handphone mama tertinggal kat skola....
Kalau ikutkan hati, malas dah dari Nibong Tebal nak pergi Kulim balik...
Tapi teringat Nuwail mesti nak telefon punya, terpaksalah pergi ambil jugak...
Pluss hari ni birthday dia, mesti kol punya... saengil chukka bro...

Pagi tadi packing barang nak hantar untuk si kembar pulak...
Yay yay... minggu depan balik....
Kali ni hantar barang guna Skynet pulak...
Ternyata lebih murah...
Selalunya guna Poslaju... Mahal la jugak... Udah le makcik pejabat pos tu suka marah...
Nasib baik Awatif tak pernah kena marah lagi....
Tapi kesian makcik2 lain kena marah....
Nama pun makcik2... bukannya pro sangat nak guna2 pos ni...
Macam nak marah balik makcik pos tu bila dia marah makcik2 lain....
eiiii.... geram bila pikir... sabo je la.... *kurang pahala posa aku... choyyy
Hari ni hantar tak la banyak sangat 3.2 kg je... hantar tempahan kawan si  kembar je...
gummy dan bedak tanakha....


Pernah makan ni tak????
Ala... macam Sugus Gummy tu....
Budak2 mesti suka makan sebab colourful...
Tapi Awatif tak suka... sebab rasa gula... Sugus Gummy tu pun manis... tak suka...
Awatif suka Ribena Pastilles lagi.... *kelassss kau cik kiah...
Tapi ghegenya mahal... kuantiti sikit... tak mampu le nak beli banyak2...
skali makan boleh la...


Orang dulu2 makan ni je... agaq2 kering..
Dan saya tetap tak suka jugak... maneh wey.... memang tak suka la...
Tapi....


Hok ni suka.... nampak sama macam agar2 kering kan....
Tapi lagi sedap... Macam Ribena Pastilles jugak... dan macam Sugus Gummy jugak...
Tapi yang ni tak manis sangat, tak masam sangat...
Elok2 je rasa... gula pun tak banyak...
Dan yang paling penting, orang Melayu sendiri yang buat....
Memang dah konfem halal haramnya kan....
Harganya agak lebih mahal dari Sugus Gummy tetapi lebih murah dari Ribena Pastilles....
Sesuai untuk kanak2...
Selalu Awatif bagi kat orang, mesti tak nak sebab ghupa dia macam agaq2 kering...
Konon cik enon tak makan agaq2 kering...
Bila dah rasa, mintak lagi... mulalah buat muka tak malu... haha
Kawan2 si kembar banyak yang pesan untuk raya nih..
Tinggal dua warna ja kat rumah.... terpaksa tempah lain untuk raya nih..
Kalau letak kat sekolah, 50 bungkus, sehari je habis... satu bungkus 30sen ada 4 biji je...
Tapi budak2 sekarang duit tak kisah dah... mahal pun beli....
Mewahnya hidup depa noh....
Tapi kalau beli banyak, dapat murah la... hehe

-barang post hari ni

p/s: Jemput datang rumah raya nanti, kalau nak free... 

2 comments:

  1. amboi! ^^ mnyak songehnye diaaaaaa . cubit kang :P

    ReplyDelete
  2. mun suka agar2 kering..tp susah sikit nak dapt..hohoho

    ReplyDelete