Saturday, 12 January 2013

Saya Cikgu :P

Assalamualaikum semua....
Ha.... Lama benor rasanya jari jemari ni tak sentuh keyboard....
Sejak 1 Januari, sibuk sampai sekarang...

Cik sibuk tolong mama Cik di kelas....
Memandangkan mama Cik baru je buka sekolah (Sekolah Pendidikan Islam) baru dua tahun, urusan pentadbiran masih lagi banyak nak buat...
Tambah-tambah awal tahun ni, sibuk dengan yuran pelajar, urusan buku pelajar, macam-macam lagi la....
Walaupun yuran dah naik, alhamdulillah masih banyak lagi pelajar yang mendaftar...
Tapi masih banyak juga yang dah keluar...
Amboi.... Tak kan la nak beri pendidikan pada anak2 pun nak berkira...
Tambah2 lagi pendidikan Islam...
Ilmu ni bukan hanya untuk di dunia, tapi untuk akhirat juga...
Tapi hak masing2 kan....

Mama suruh Cik mengajar jugak....
Haha.... sebagai pengalaman...
Hari pertama Cik mengajar, Cik rasa tension giler...
Sebabnya pelajar bising semasa Cik suruh menghafal doa (Cik tak suka bising)
Tamat waktu persekolahan, Cik terus menangis cakap kat mama yang Cik tak mahu mengajar dah...
Haha.... Waktu tu baru rasa macam mana cikgu2 rasa....
Dulu time skolah, Cik selalu bising jugak dalam kelas terutamanya kelas Cikgu Fadhilah...
Mentang2 la cikgu tu cakap lembut je, Cik boleh la cakap banyak....
Sekarang baru la rasa macam mana cikgu rasa... hehe
Tak apa.... Cik jadikan pengalaman sebagai pengajaran....
Tapi masuk hari kedua dah rasa keseronokan...
Pelajar Cik dah tak bising lagi....

Sibuk di sekolah, sampai tempahan pun lambat siap...
Nak2 pula yang bersulam.... lagi la lambat memandangkan Cik jahit tangan sepenuhnya...
boleh dikatakan 100% handmade tau....

-casing notebook Syahirah-
(hujung minggu boleh hantar dah)


p/s: Tempahan akan dibuka semula pada Februari nanti untuk memberi laluan kepada 'Cikgu Awatif'

1 comment:

  1. untunglah hampa dah rasa pengalaman mengajar hehe ... selamat menjalankan tugas yer cikgu ^_^

    ReplyDelete