Tuesday, 29 January 2013

Cik Awatif by design


Assalamualaikum semua....
Kembali menceriakan diri...
Sepanjang sekolah, Cik rasa seronok sangat...
Budak2 sekarang makin pandai, tak la rasa beban sangat mengajar...
Minggu lepas sibuk dengan sambutan Maulidul Rasul...
Minggu ni agak free...
Boleh balik kampung...

Nak felin2 Jane By Design sat... hehe...
Cik nak promosikan produk Cik
Cik ada buat casing camera...
Rekaan sendiri... Handmade tau....
Ni pun Si Kembar yang ajar...
Untung ada adik bakal designer nih...
Di bawah ni, contoh yang dah Cik siapkan...
Untuk contoh yang bawah ni, harganya RM35 termasuk postage

-Material dari felt-



 -Bahagian dalam-

















-semua dijahit sendiri termasuk bunga yang timbul tu-


p/s: Kalau berminat boleh je inform Cik....

Saturday, 19 January 2013

Tok Wan Kami Hero Kami

Assalamualaikum semua....
Hello...
Walaupun baru beberapa hari tak menaip nih, rasa macam lama sangat...
Hari Rabu lepas tak kerja, Cik balik kampung
Tinggalkan  rumah Relau lama2 rasa tak senang pulak....

Patut la Cik rasa nak balik sangat...
Rupa-rupanya, kali terakhir Cik dengan Tok Wan (atok)
Dah hampir tiga tahun Cik tinggal dengan Tok Wan
Dulu petang2 mesti bawa Tok Wan pergi kedai kopi....
Tok Wan selalu marah bila anak2 dia nak tebang pokok di dusun....
Cik paham kenapa Tok Wan marah...
Tok Wan nak cucu cicit dapat makan buah2 di dusun
Tok Wan selalu cerita zaman dulu2 bila Malaya diserang Jepun
Masa tu, Tok Wan lah hero....
Sekarang pun Tok Wan tetap Hero Kami

Tanggal 19 Januari 2013....
Perginya Tok Wan meninggalkan seorang isteri,
8 orang anak, 42 orang cucu, 14 orang cicit
dan meninggalkan dunia ketika usia 83 tahun
Walaupun hati terasa sedih yang amat mengenangkan Tok Wan
Tapi kami redha kerana.....
Allah lebih sayangkan Tok Wan...
Al-Fatihah untuk Tok Wan (Yusof b. Kassa)


-edisi Raya Biru-


-Tok Wan-

p/s: Semoga Tok Wan ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman. Amin...

Sunday, 13 January 2013

Pelajarku Sayang

Assalamualaikum semua....
Hehe.... Akhirnya Cik berjaya online jugak hari ni...
Walaupun agak sibuk hari ni, masih sempat lagi...

Hari Ahad, Kedah sudah tentu la kena sekolah...
Ya..... Hari ni Cik kembali mengajar....
Semangat berkobar-kobar nak mengajar...
Nak dijadikan cerita, tayar kereta pancit pula dalam perjalanan
Nasib baik tak pancit kelmarin semasa
Cik pergi hantar 'Hero Air Mata' ke asrama di Pendang
Udah le tak tahu nak tukar tayar....
Tadi pagi pun orang yang tolong tukarkan....
Alhamdulillah.... Allah permudahkan urusan....

Sampai di sekolah, dah dengar pelajar berzikir......
Sejuk je hati....
Sesi pagi pelajar tahun dua dan tahun tiga je, tapi dah paham rutin harian di sekolah...
Datang je tak bising2.... tapi baca zikir...
Cik kagum sangat...
Cik dulu pun tak macam tu....
Pergi sekolah mesti nak pot-pet pot-pet bersembang dulu....
Budak sekarang dah lain....

-Pelajar saya semasa Minggu Amali Solat-



-ada rupa cikgu tak???-


p/s: Saya sudah tidak mengangis lagi kerana saya suka mengajar :P

Saturday, 12 January 2013

Saya Cikgu :P

Assalamualaikum semua....
Ha.... Lama benor rasanya jari jemari ni tak sentuh keyboard....
Sejak 1 Januari, sibuk sampai sekarang...

Cik sibuk tolong mama Cik di kelas....
Memandangkan mama Cik baru je buka sekolah (Sekolah Pendidikan Islam) baru dua tahun, urusan pentadbiran masih lagi banyak nak buat...
Tambah-tambah awal tahun ni, sibuk dengan yuran pelajar, urusan buku pelajar, macam-macam lagi la....
Walaupun yuran dah naik, alhamdulillah masih banyak lagi pelajar yang mendaftar...
Tapi masih banyak juga yang dah keluar...
Amboi.... Tak kan la nak beri pendidikan pada anak2 pun nak berkira...
Tambah2 lagi pendidikan Islam...
Ilmu ni bukan hanya untuk di dunia, tapi untuk akhirat juga...
Tapi hak masing2 kan....

Mama suruh Cik mengajar jugak....
Haha.... sebagai pengalaman...
Hari pertama Cik mengajar, Cik rasa tension giler...
Sebabnya pelajar bising semasa Cik suruh menghafal doa (Cik tak suka bising)
Tamat waktu persekolahan, Cik terus menangis cakap kat mama yang Cik tak mahu mengajar dah...
Haha.... Waktu tu baru rasa macam mana cikgu2 rasa....
Dulu time skolah, Cik selalu bising jugak dalam kelas terutamanya kelas Cikgu Fadhilah...
Mentang2 la cikgu tu cakap lembut je, Cik boleh la cakap banyak....
Sekarang baru la rasa macam mana cikgu rasa... hehe
Tak apa.... Cik jadikan pengalaman sebagai pengajaran....
Tapi masuk hari kedua dah rasa keseronokan...
Pelajar Cik dah tak bising lagi....

Sibuk di sekolah, sampai tempahan pun lambat siap...
Nak2 pula yang bersulam.... lagi la lambat memandangkan Cik jahit tangan sepenuhnya...
boleh dikatakan 100% handmade tau....

-casing notebook Syahirah-
(hujung minggu boleh hantar dah)


p/s: Tempahan akan dibuka semula pada Februari nanti untuk memberi laluan kepada 'Cikgu Awatif'